top of page
Sök
  • Skribentens bildCia och Maria

Kroppen är helt fantastisk. Bonnies födelse.

Tvivlar du på din förmåga? Det är inte konstigt. Hela våra liv får vi veta att vi inte duger som vi är. Men... din kropp är fantasktisk och du kommer att kunna föda ditt barn (men det kanske inte alltid blir som vi tänkt oss :-))


Lite mer än 1 år efter så fick jag ingen mens. Vad va det här?? Jag kunde ju inte bli gravid. Men det kunde jag tydligen o 2 år efter Lion föddes kom våran andra dotter Bonnie. Under den graviditeten var jag inte alls rädd för förlossningen. Jag visste ju att på nåt sätt kommer barnet ut. 


Jag gick över 4 dagar o värkarna började vid 17 tiden. Vi åkte in till kl 20 o jag va öppen 7cm. Jag ville ha epudral o det skulle jag få. Efter en koll precis innan så va jag öppen 10 cm o vattnet gick. Men jag ville fortfarande ha epudral. Jag fick spinal som verkade snabbare o som skulle hålla i 3 timmar för innan det skulle jag föda tänkte personalen. Klockan var nu 21. Tiden gick o jag fick inga krystvärkar men bra smärtlindrad. 23.50 började jag bli stressad o kände hur tänkte dom lösa det här nu? Spinalbedövningen går ut om 10 min. Då sa jag till barnmorskan att jag aldrig hade gått krystvärkar innan. Då sa hon att vi skulle testa o krysta. Jag började o kämpade för att få ut barnet innan bedövningen skulle försvinna. Jag vet inte vart jag fick kraften ifrån men 23.59 föddes våran perfekta nr 3.


Vid alla förlossningar har jag bara positiva erfarenheter av både vården o personalen.

3e blev ju faktiskt helt perfekt men det hade vi ju inte heller förväntat oss o tänkt att det skulle bli. Återhämtningen gick jättebra trots 2 barn till därhemma. Kroppen är helt fantastisk!


Ja, det barn, tre förlossningar men alla med positiv erfarenhet. Att föda ska inte vara prestation utan något som ger dig fina minnen att bära med dig.

471 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

3 barn 3 förlossningar

Det kom ett mail från en tre barns mor. Tre helt olika förlossningar men alla positiva och stärkande. Under de närmsta tre veckorna publicerar vi dessa. Här kommer födelsen av Elly. Jag har haft turen

bottom of page